Радио телевизија Косова прекршила је Кодекс и одредбе о истинитом извештавању и против подстицања језика мржње, саопштио је Савет за штампу Косова, а поводом жалбе Удружења новинара Србије.

.

УНС се жалио на текст објављен на сајту РТК „Откривена мрежа руске шпијунаже на Косову“ 18. фебруара, у коме косовски јавни сервис, уз констатацију да „на Косову постоји мрежа сарадника Руске федерације“, наводи имена и презимена Срба, наводних сарадника, и тврди да је међу њима и један новинар, објављујући његове иницијале.

– Реч је о тексту кој може да створи јавно линчовање једног новинара поменутог са иницијалима, али познатог за јавно мњење, као и осталих особа, које се, на основу проблематичних извора, оптужују као руски шпијуни, а никоме од њих, или неком надлежном органу, није дата могућност да се огласи поводом овог питања – наводи се о једногласној одлуци Савета. То тело сматра да форма извештавања коју је применио РТК може да угрози безбедност особа наведених у тексту.

Иначе, РТК је текст објавио без навођења аутора, у време узаврелих тензија због последица воза који је из Београда требало да дође до Косовске Митровице са натписом „Косово је Србија“. Текст се такође позива на наводно јавне податке Обавештајне агенције Косова, који пак, нигде нису доступни. Такође, РТК је објавила и фотографије неких од људи чија имена наводи, а да при томе, никога од њих није ни контактирала за изјаву или коментар.

Удружење новинара Србије затражило је од Обавештајне агенције Косова, а на осонову Закона о увиду у јавна документа, извештај на који се РТК позива. УНС се жалио и Независној комисији за медије Косова. УНС и Друштво новинара Косова и Метохије су у ранијим реакцијама тражили од РТК да текст повуче са сајта, и подсетили на одговорност тог јавног сервиса за мартовски погром 2004. године. РТК није повукао текст, а поводом објављеног текста организовао је специјалну емисију.

www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/630828/Savet-za-stampu-Kosova-osudio-RTK

1 глас