БИВШИ председник Украјине Виктор Јушченко назвао је Владимира Путина идолом готово свих Украјинаца.

       Јушченко отворио је душу. По његовим речима, 2008. године 70 одсто Украјинаца желело је да види на челу своје државе Путина.

       Ово његово признање изазвало је у Кијеву прави скандал.

       Трећи по реду председник независне Украјине дао је опширан интервју једном од популарних кијевских листова.

       Том приликом је навео разлог због којег је Украјина изгубила Крим и Донбас:

       „Путин се појавио у Донбасу и на Криму, јер су му дали повод наш слаб национални идентитет и слабо национално јединство. Када сам био председник, радили смо социолошка истраживања за 2008. годину. Тада је 70 одсто желело да Путин буде њихов председник. У периоду 2008-2009. – на питање да ли бисте желели да председник буде Владимир Путин – више од половине Украјинаца одговорило је „да“. Зато је на делу наших територија и био створен Руски свет“.

Три прва председника Украјине: Виктор Јушћенко, Леонид Кучма и Леонид Кравчук

       После таквих признања, украјински националисти и мајдановци буквално су изгубили дар говора. Мада, не задуго.

       На Јушченка, који је напрасно постао поштен, обрушила се лавина увреда: „потпуно је одлепио“, „подгузна мува Москаља“ и „пропутински трговчић“.

       Међутим, бивши председник Украјине је на нападе већ навикао – свих последњих година га жигошу.

       Упркос томе, он се сада држи онога што је рекао:

       „Морамо да тражимо узрок у себи. Ако га нађемо, имамо шансу да све исправимо“.

       У овом контексту, штошта о стању у Украјини говори још један скандал.

       Анонимни хакери поставили су на интернету више од 2.500 докумената фонда познатог америчког финансијера, инвеститора и мецене Џорџа Сороша (право презиме – Шварц). Између осталог, из тих докумената се сазнало за његово деловање у Украјини у периоду 2014-2016. године.

       Сорош је финансирао готово стотину украјинских новинара и трошио на то готово пола милиона долара годишње. Новац је ишао и листу „Украјинска правда“, и телевизији кримских Татара ATR.

Прочитај без интернета:
2 гласa