Крим – Телевизија кримских Татара која се противи припајању Крима Русији, саопштила је да прекида рад после неколико месеци притисака руских власти.

Телевизија АТР је у септембру прошле године оптужена за екстремизам, а локални одсек руског Министарства унутрашњих послова је оценио да та телевизија „намерно шири неповерење према руским властима“.

Татарска телевизија престаће да ради 1. априла.

Представници телевизије изјавили су да су у четири наврата подносили захтеве за продужење дозволе за рад, али су их руске власти одбијале.

АТР-у који има три подружнице, две радио станице и један канал с програмом за децу, прети кривична пријава због илегалне активности ако буде емитовала програм без дозволе.

„Прети нам новчана казна од 500.000 рубаља (8.000 евра) и заплена опреме“, изјавила је директорка телевизије Елзара Ислиамова.

По њеним речима, тој независној телевизији, основаној 2005. године, прети затварање још од анексије Крима Русији у марту 2014. године.

Вођа кримских Татара, Мустафа Ђемилев осудио је недавно „потпуни недостатак демократских слобода“ на Криму од када је припојен Русији.

Кримски Татари су бојкотовали референдум о независности Крима који је био увод у анексију.

Татари, етнички блиски Турцима, и углавном муслимани, колективно су депортовани с Крима у Сибир 1944. године за време совјетског диктатора Јосифа Висарионовича Џугашвилија – Стаљина. За три дана тада је протерано више од 190.000 кримских Татара.

Кримски Татари су почели да се враћају у постојбину тек крајем 1980-их, с распадом Совјетског Савеза. То становништво, медјутим, брзо расте у поредјењу са остарелим руским становништвом, а интеграција Татара је дугорочан проблем Кремља.

www.blic.rs/Vesti/Svet/546066/Zatvara-se-opoziciona-televizija-na-Krimu

1 глас