Вашингтон – Амерички медији попут Гласа Америке и Радио Слободе, губе информативни рат не само против све моћнијих руских ТВ канала који извештавају директно из Донбаса у Источној Украјини, него и против радикалних исламиста.

Оно у чему су својевремено Америка и њени савезници били супериорни у односу на СССР, данас је постало слабост Вашингтона. Телевизијски канали из Русије, али и други медији, све време ратовања на истоку Украјине имали су по неколико екипа на линији фронта, одакле су уживо информисали своју али и светску јавност. Паралелно су извештавали и из украјинске престонице Кијева. Тако је било и на Криму. Као што су некада руски медији били спори у извештавању са места догађаја, тако сада амерички каскају за московским.

У последњих 15 година, од доласка Владимира Путина на власт, вести из Кремља свакодневно теку као река и нема чекања као у совјетско време да их аминује партијски врх. Путин је у правом смислу „информациони фајтер“ и одлично зна колико је правовременост важна. Јасно је да оне који су уверени да је Запад увек у праву никаква информација из Кремља не може да разувери. Али они и нису мета медијског рата, већ она „неопредељена маса“.

У Вашингтону тврде да њихове пропагандне радио-станице добијају десет пута мање новца него московске. По америчким проценама Русија за своју пропаганду троши од 400 до 500 милиона долара годишње док Вашингтон за ту сврху издваја само 20 милиона долара. Од припајања Крима Русији у фебруару прошле године, Конгрес САД је одобрио 15 милиона долара за прошириње програма намењиних становницима Украјине.

Анализу неуспеха у информативном рату против Москве и исламиста Американци су направили на основи разговора и оцена више од 30 професионалних дипломата и спољнополитичких експерата. По свему судећи Радио Слобода или Глас Америке су остатак прошлости америчке пропаганде за време Хладног рата, против СССР-а и његових савезника.

Пораз од руских медија признају и у Конгресу САД, где је прес секретар Комитета за међународне послове Ед Ројс казао:

„Путинова пропаганда наноси један за другим ударац нашој земљи!“

Иако Американци сматрају да им сада главобољу пре свих праве руски пропагандни ТВ канал Раша тудеј и кинеска државна компанија ЦЦТВ, још 2011. године тадашња америчка државна секретарка Хилари Клинтон говорила је да „САД губе у информативном рату против страних канала који информишу на енглеском језику“. Тада се помињала Ал Џазира, данас Раша тудеј.

У Украјини такође сматрају да су изгубили информативни рат против Москве. Због тога је у Кијеву направљена концепција ТВ канала Украјина данас. Али за ефикасно емитовање потребно је много новца, а земља је тренутно пред банкротом.

Татари без свог канала

Телевизијски канал АТР, намењен кримским Татарима, престао је са радом пошто није добио дозволу руских надлежних органа за емитовање програма, што је наишло на велико незадовољство татарских активиста, али и Кијева. Кримски Татари су се иначе противили припајању Крима Русији и чине 13 одсто становништва на полуострву.

Руске власти су након припајања Крима оптуживале за екстремизам ову телевизијску станицу која емитује програм на руском, татарском и украјинском.

Татаре је током Другог светског рата Стаљин протерао у централну Азију, а на Крим су се вратили након распада Совјетског Савеза.

Рушење митова

Европска унија намерава до јуна да формира групу која ће се бавити „рушењем митова“, односно оповргавањем руских информација за које у Бриселу тврде да су лажне. Такви садржаји ће се емитовати на руском језику за грађане који живе у бившим совјетским републикама. Али остаје питање реалног утицаја таквих канала, јер данас руска дијаспора може без проблема да гледа московске канале.

Бранко Влаховић / Новости

www.vaseljenska.com/svet/ruska-pobeda-u-ratu-vestima/

Прочитај без интернета:
6 гласовa