Компанија „Фејсбук“ негирала је да је привремено ограничење већег броја функција на страници телевизије РТ на енглеском језику на тој друштвеној мрежи било политички мотивисано, изјавила је администрација „Фејсбука“ за агенцију РИА Новости.

У четвртак је „Фејсбук“ ограничио могућност РТ на енглеском језику да објављује саопштења, фотографије и видео–материјал до јутра 21. јануара. Према обавештењу одлука је донета у вези са наводним кршењем ауторских права на пренос конференције за новинаре одлазећег америчког председника Барака Обаме.

Објављено је да је жалбу упутила телевизија „Настојашче времја“, која је пројекат америчког радија „Слободна Европа“, који финансира амерички Стејт департмент. Међутим, сама телевизија је те податке демантовала.

Све функције на страници РТ су убрзо обновљене, а представник „Фејсбука“ је рекао да се „разлози за привремено блокирање одређених функција утврђују“. Истовремено, компанија није одговорила на питање РИА Новости да ли ће бити објављени резултати провере.

Осврћући се на ситуацију, портпарол руског министарства спољних послова Марија Захарова назвала је делимично блокирање РТ на Фејсбуку неприхватљивим. Она је рекла да „ако се то заиста сматра цензуром под техничким изговором, онда је то неприхватљиво“.

Председник Одбора за информативну политику Државне думе Русије Леонид Левин изјавио је у овоме види „још један узнемирујући сигнал“ и сматра да је то кршење принципа друштвених мрежа и напад на слободу говора.

„Фејсбук“ је категорички негирао могућност да је ограничавања рада одређеног броја функција странице РТ политички мотивисано, наводећи да су претпоставке о вези инцидента са спољним факторима неистините.

(Спутњик)

www.nspm.rs/hronika/fejsbuk-blokirao-nalog-rt-i-porucio-da-odluka-nije-politicki-motivisana.html

1 глас