Да ли је писање коментара испод текстова постало посао који се плаћа новцем грађана? Управо то се наводи у истраживању Војвођанског истраживачко-аналитичког центра ВОИЦЕ, који је објавио причу о радницима Радио-телевизије Војводине, који су, како наводе, ангажовани управо за обогаћивање садржаја портала коментарима.

Двоје хонорарних сарадника Радио-телевизије Војводине у мају је зарадило по 80.000 динара. Њихов посао, који су, како се наводи на платном исечку, извршили у целости, је – писање коментара на wеб сајту тог јавног сервиса.

Имајући у виду да сајт РТВ нема ауторских коментара, а да је истраживање новинара ВОИЦЕ-а показало да је највећи део коментара испод текстова, који се у последње време појављује на том сајту, позитиван у односу на актуелну власт, овај новинар претпоставља да је у питању ухлебљење, како их назива, ботова, и то из џепова пореских обвезника.

„Кад сам то видео, прво што ми је пало на памет је – колико заправо новца грађана, на различите начине, одлази да би се платили неки људи блиски неким партијама или да би се платили неки партијски интереси“, каже председник Независног друштва новинара Војводине Недим Сејдиновић.

Износ од 80.000 динара који одлази у џеп људи који пишу коментаре, два до три пута је већи од месечних плата највећег дела новинара и уредника на тој телевизији. Због тога, овај случај у Покрету „Подржи РТВ“ оцењују – увредом за професију.

„Посебно је проблем то што су заправо мање плаћени људи који суштински носе посао, а овде говоримо о људима који су, практично, ангажовани да фалсификују јавно мњење на јавном сервису“, каже Маја Леђенац из Покрета „Подржи РТВ“.

Уколико се испостави да је РТВ заиста ангажовао креаторе јавног мњења, то би, каже Сејдиновић, била само једна у низу проблематичних одлука новог менаџмента покрајинског јавног сервиса.

„Чак ако бисмо и заборавили на све ове афере које у последње време прате РТВ, мислим да је овај случај сасвим довољан да генерални директор овог јавног сервиса, и не само он, поднесе неопозиву оставку, али нажалост верујем да се то неће десити и да ће чак и напредовати у некој хијерархији“, каже Сејдиновић.

Шта је двоје радника препоручило за посао који обављају, као и детаље њиховог ангажмана, покушали смо да сазнамо управо од челних људи РТВ-а.

Сада, већ као по обичају, одговоре на питања везана за пословање Радио-телевизије Војводине од менаџмента тог јавног сервиса нисмо добили. Ни на позиве, ни на СМС поруке, ни на е-маилове нису одговарали ни генерални директор РТВ-а Миодраг Копривица, ни уредник wеб редакције Ладислав Лазић.

(Н1)

Да ли је писање коментара испод текстова постало посао који се плаћа новцем грађана? Управо то се наводи у истраживању Војвођанског истраживачко-аналитичког центра ВОИЦЕ, који је објавио причу о радницима Радио-телевизије Војводине, који су, како наводе, ангажовани управо за обогаћивање садржаја портала коментарима. Двоје хонорарних сарадника Радио-телевизије Војводине у мају је зарадило по 80.000 динара. Њихов посао, који су, како се наводи на платном исечку, извршили у целости, је – писање коментара на wеб сајту тог јавног сервиса. Имајући у виду да сајт РТВ нема ауторских коментара, а да је истраживање новинара ВОИЦЕ-а показало да је највећи део коментара испод текстова, који се у последње време појављује на том сајту, позитиван у односу на актуелну власт, овај новинар претпоставља да је у питању ухлебљење, како их назива, ботова, и то из џепова пореских обвезника. „Кад сам то видео, прво што ми је пало на памет је – колико заправо новца грађана, на различите начине, одлази да би се платили неки људи блиски неким партијама или да би се платили неки партијски интереси“, каже председник Независног друштва новинара Војводине Недим Сејдиновић. Износ од 80.000 динара који одлази у џеп људи који пишу коментаре, два до три пута је већи од месечних плата највећег дела новинара и уредника на тој телевизији. Због тога, овај случај у Покрету „Подржи РТВ“ оцењују – увредом за професију. „Посебно је проблем то што су заправо мање плаћени људи који суштински носе посао, а овде говоримо о људима који су, практично, ангажовани да фалсификују јавно мњење на јавном сервису“, каже Маја Леђенац из Покрета „Подржи РТВ“. Уколико се испостави да је РТВ заиста ангажовао креаторе јавног мњења, то би, каже Сејдиновић, била само једна у низу проблематичних одлука новог менаџмента покрајинског јавног сервиса. „Чак ако бисмо и заборавили на све ове афере које у последње време прате РТВ, мислим да је овај случај сасвим довољан да генерални директор овог јавног сервиса, и не само он, поднесе неопозиву оставку, али нажалост верујем да се то неће десити и да ће чак и напредовати у некој хијерархији“, каже Сејдиновић. Шта је двоје радника препоручило за посао који обављају, као и детаље њиховог ангажмана, покушали смо да сазнамо управо од челних људи РТВ-а. Сада, већ као по обичају, одговоре на питања везана за пословање Радио-телевизије Војводине од менаџмента тог јавног сервиса нисмо добили. Ни на позиве, ни на СМС поруке, ни на е-маилове нису одговарали ни генерални директор РТВ-а Миодраг Копривица, ни уредник wеб редакције Ладислав Лазић.

(Н1)

 

Прочитај без интернета:
0 гласовa