петак, јун 22, 2018

Тагови Вести таговане са "РТ"

РТ

Ове седмице је Одељење за кривична дела америчког министарства правде (U.S. Department of Justice Criminal Division) приморала телевизијску мрежу РТ (бившу Русију данас, односно Russia Today), коју финансира руска влада, да се региструје као „страни агент“, у складу са Законом о регистрацији страних агената (Foreign Agents Registration Act – FARA). Све ово се дешава након недавних захтева неких америчких сенатора да застрашени технолошки гиганти Твитер, Фејсбук и Гугл почну да делују као идеолошки филтери.

Нико из америчког медијског естаблишмента није стао у одбрану РТ, која је с правом осудила селективни мандат поменутог FARA закона као напад на медијске слободе – што и јесте. Међутим, овај напад на РТ је још злокобнији, јер нам говори о даљим намерама америчких владара да ограниче изворе информација који су доступни њиховим поданицима.

Како пише Данијел Мекадамс из Рон Пол института:

РТ Америка је новинска организација која делује у Сједињеним Државама, коју бар делимично финансира једна страна влада. Исти је случај и са BBC. Као и са Deutsche Welle, France24, AlJazeera и бројним другим медијским организацијама. Претпоставља се да све оне у одређеној мери заступају уредничке интересе оних који им плаћају рачуне.

Наравно, исто важи и за друге, недржавне медијске куће. На нама је да то имамо на уму када конзумирамо медије. То је оно што нас чини слободним народом.

Једна од темељних вредности слободног друштва лежи у томе да наша сопствена влада не поседује ни трунку моћи над оним што читамо, гледамо, мислимо, или начином на који тумачимо текуће догађаје, закључцима до којих долазимо на основу свих тих информација, и тако даље. То су приватне ствари, над којим ниједна влада која није тиранска не би требало да има било какав утицај.

Истинска подмуклост тиранских система се огледа у настојањима власти да успоставе једну суштински ласцивну контролу над већином приватних простора, укључујући и наше најприватније просторе – наш мозак, наш интелект, нашу савест. Морамо да имамо слободу да пратимо наше интересе, где год нас то водило, како би били у стању да дођемо до сопствених закључака, које би затим могли да сами тестирамо на тржишту идеја.“

Напад на РТ (као и још једну руску мрежу, Спутњик, којој још увек није дат рок за регистрацију) представља вододелницу у процесу дегенерације америчких званичних (зовите их како год хоћете – корпоративних, традиционалних, мејнстрим) медија у пи-ар агенције за владајући естаблишмент и његове идеолошке императиве. Већ неко време се крећемо тим путем, и биће још горе.

Далеко су иза нас они славни дани кад су Американци могли да се удобно увале у фотељу и гледају Волтера Кронкајта (чувеног спикера ударних вести америчке ТВ мреже Си-Би-Ес између 1962-1981 – прим. прев.), уз апсолутну сигурност да им се саопштава истина, пуна истина, и ништа друго осим истине. (За оне млађе који немају појма ко је Кронкајт, нека само гуглују „човек коме се највише верује у Америци“.) У наивном детињству телевизијског доба, отприлике од 1950-их до почетка 1990-их, постојала је заједничка национална медијска култура која је одсликавала установљено, генерално либерално и углавном демократско-партијско становиште америчке интелигенције, а коју су практично једнообразно делиле (тада једине) три америчке ТВ мреже и неколицина главних дневних новина и часописа. Разуме се, постојала је и тад својеврсна владајућа класа медија, али је она одсликавала један широки и дубоки друштвени консензус.

Ти дани су прошли. Можда је распад поверења у медије и друштвеног консензуса својски започео још током рата у Вијетнаму. Међутим, и током наредних деценија остало је довољно шупљих простора у америчким главама за пријем владине и корпоративне пропаганде везане за први Заливски рат старијег Буша, лажне хуманитарне балканске ратове Била Клинтона, Ирачки рат млађег Буша и Обамин либијски и сиријски хаос. Нажалост, таквих шупљих простора има на претек и данас.

Својим нападом на РТ, америчка влада нам званично саопштава да се само мејнстрим медији (МСМ) имају сматрати за испоручиоце Истине (са великим „И“), а да је свако ко није на одобреном списку лажњак. Како ћемо то знати? Па, рећи ће нам сами МСМ, све са њиховим комерцијалним слоганима: Вашингтон пост („Демократија умире у мраку“), Си-Ен-Ен („Чињенице на првом месту“), Њујорк тајмс („Истина је тешка“). (То што су ти званично ауторитативни и истинољубиви медији милитантно непријатељски настројени према Русији, а о Доналду Трампу да и не причамо, је пука подударност.)

Међутим, многи Американци више не наседају на то. Део те скепсе се подудара са партијским поделама које одсликавају све већу моралну и политичку поларизацију у САД: наши медији (које једино пратим) говоре истину, док су ваши медији (које не пратим) лажови. Отприлике једна трећина Американаца своје ставове добија од нпр. Мајкла Мура и Рејчел Медоу (познате либералне водитељке ТВ мреже Ем-Ес-Ен-Би-Си – прим. прев.) и њихових интернет ехоа, а још једна трећина од Раша Лимбоа (познатог конзервативног радио водитеља и политичког коментатора – прим. прев.) и Шона Хенитија са Фокс њуза, и њихових интернет ехоа. Све мање је националног дијалога о било чему, већ су на сцени две одвојене, дијаметрално супротстављене идеолошке културе – и алтернативне реалности – од којих свака демонизује ону другу, тј. „њих“. Због тога су се, кад се после избора Барака Обаме појавио покрет „Чајанка“, Републиканци разбили покушавајући да их кооптирају у своје редове, док су их Демократе осуђивале као руљу расиста и субверзиваца. Када су се нешто касније појавили покрети „Окупирајте Вол стрит“ и „Црни животи су важни“, Демократе су биле те које су покушале да нађу начин да их каналишу, док су их главни Републиканци осуђивали као банде комунистичких анархиста и губитника.

Избором Доналда Трампа, та подела се додатно интензивирала, до нивоа латентног грађанског рата.

После одређене тачке, лажна слика псеудо-стварности (како је то описао Ален Безансон, у контексту позне совјетске пропаганде) почне да у тој мери одступа од стварне стварности, да званични медијски наратив постаје не само бескористан, већ и контра-продуктиван. И, мада је већина Американаца вероватно и даље залепљена за партијски пристрасне медије на „њиховој“ страни политичке поделе, расте осећај дуж читавог политичког спектра да ни МСМ, ни партијски пристрасни медији попут Фокс њуза и Ем-Ес-Ен-Би-Си-ја нису поуздани.

У прошлости, поготово у тоталитарним друштвима 20. века, одржавање кредибилитета званичних медија захтевало је и физичку репресију њихових алтернатива. Данас је такав груб приступ непотребан, а скоро да је и технолошки неизводљив, чак и у тако недемократским земљама као што су Иран, Куба и Саудијска Арабија (мада Северна Кореја можда успева у томе чисто због недоступности модерних комуникационих технологија већини њеног становништва). На месту сузбијања дисиденства, довољно је само одржавати улогу главних медија као чувара капије и оверивача веродостојности.

Што нас поново враћа на тему утицаја страних медија попут РТ, Спутњика, Фонда стратешке културе, Ал Џазире, Си-Џи-Ти-Ен-а (Кина) и Прес ТВ (Иран), који често делују у синергији са алтернативним медијима попут Зиро хеџ, Лу Роквел, Antiwar.com, Рон Пол институт и других, и пробијају информативни „фајервол“ (односно „заштитни зид“ чији је задатак да спречи непрописни или нежељени проток података – прим. прев.), што може дати материјал аргументима о утицају агенди страних влада и њихових медија. У сваком случају, оно што је неспорно је да је све више Американаца почело да стиче вештину коју су некад усавршавали становници бивиших комунистичких земаља: читање између редова званичних медија (за које се унапред претпоставља да су препуни лажи) и поређење са алтернатвним медијским самиздатима, страним изворима и разним „Радио Милевама“ да би се некако докучила права истина.

Немојте сумњати – оно што је започело са РТ се неће завршити са РТ. Они који себе сматрају бољим од нас су одлучили да морају да заштите наше умове од уплива „пропаганде“ која нас може навести да посумњамо у оно што нам говоре Си-Ен-Ен и Вашингтон пост.

Грађани! Будите захвални за тако мудре владаре и посвећене информативне раднике! Угушите непријатељске гласове који желе да подрију нашу демократију, док смело корачамо у светлу будућност!

 

-

Главна уредница РТ Маргарита Симоњан саопштила је да ова телевизијска компанија планира да покрене канал на немачком језику.

Раша тудеј

„Развијамо се у Немачкој. Надам се да ћемо следеће године или нешто касније ипак покренути телевизијски канал високог квалитета на немачком језику“, рекла је Симоњанова у програму телевизијског канала „Центар“.

Према њеним речима, РТ сада има сајт на немачком језику који је веома популаран међу корисницима друштвених мрежа.

„Сви људи који немају могућност да кажу шта имају у мејнстрим медијима — добро су дошли. Имају праву платформу за то. Ако, наравно, ти људи делују у оквирима закона и не изражавају неке екстремистичке ставове, судове и позиве“, додала је Симоњанова.

rs.sputniknews.com/rusija/201710141113052637-RT-nemacki-kanal/

-

Државно тужилаштво и Министарство иностраних послова Русије ће до 20. октобра предати Савету Федерације списак законодавних мера које треба да буду одговор на дискриминацију руских медија у иностранству. Привремена комисија Савета Федерације за заштиту државног суверенитета ће их размотрити до 23. октобра, рекао је шеф ове комисије Андреј Климов.Павиљон телевизије РТ и Русија 24 на међународном инвестиционом форуму у Сочију

Он је нагласио да није реч о превентивним мерама, него о корацима који ће бити предузети као одговор, напомињући да је могуће да те мере и не буду предузете уколико САД прекину прогон РТ-а.

САД покушавају максимално да отежају рад телевизијског канала РТ, чије је руководство обавезано да се до 17. октобра региструје као инострани агент.

У Конгресу САД је покренута истрага о могућем утицају преко друштвених мрежа на изборне процесе у Америци.

У компанији је у току отпуштање сарадника. Према признању главне уреднице телевизијског канала Маргарите Симоњан, РТ ни у једној земљи не трпи такав притисак као у САД.

Министарство иностраних послова Русије је раније саопштило да је могућ истоветан одговор на дискриминациона дејства САД против руских медија.

 

rs.sputniknews.com/rusija/201710061112938533-Moskva-RT-Amerika-pritisak-odgovor-zakon/

-
КРЕМЉ ОЧЕКИВАНО ОДБАЦИО ОЦЕНЕ ФРАНЦУСКОГ ПРЕДСЕДНИКА О RT и SPUTNIK

Маргарита Симоњан

          КРЕМЉ је – како се и очекивало – одбацио критику француског председника, Емануела Макрона, изговорену у Версају на рачун руске глоблне телевизије Russia Today и информативне агенције Sputnik.

          Имајући у виду да је Макрон рекао да Russia Today и Sputnik „шире клевете“ и да њихови сарадници „нису новинари“, портпарол шефа руске државе, Дмитриј Песков, тим поводом је изјавио:

          „Ми са таквом оценом нисмо сагласни“.

          Главна уредница Russia Today, Маргарита Симоњан, обе оцене француског председника назвала је „јефтиним водвиљом“.

          Не треба сумњати да и многи други утицајни људи у државном врху Русије мисле исто или слично.

fakti.org/rossiya/kremlj/margarita-simonjan-makronove-tvrdnje-su-jeftin-vodvilj

-

Припадници Федералног истражног бироа (ФБИ) проверавају неколико информативних ресурса, укључујући сајтове Спутњик и РТ по предмету мешања Русије у председничке изборе у САД, пише портал McClatchyDC, позивајући се на два извора упозната са ситуацијом.

Извори тврде да су „руски агенти“, вероватно, користили ботове који су пунили социјалне мреже линковима на приче за подршку Доналда Трампа када је он почињао да губи у предизборној трци Хилари Клинтон.

Коначни производ, изјављују извори, постали су милиони постова на Твитеру и Фејсбуку, позивајући се на чланке конзервативних интернет-издања, као што су „Бреитбарт њуз“ и „Инфоворс“, и руски „РТ њуз“ и „Спутњик њуз“, пише портал.

Неке од тих прича биле су делимично или потпуно лажне, тврде извори. Портал није навео никакве доказе, док је представник ФБИ одбио да коментарише McClatchyDC на ову тему.

Русија је више пута порицала оптужбе америчких специјалних служби за покушаје да утиче на изборе у САД. Главна уредница РТ и Спутњика Маргарита Симоњан изјавила је да у овим оптужбама нема ни речи истине, док је портпарол председника Русије Дмитриј Песков назвао то апсурдним. Он није искључио да се ради о покушају да се оцрне медији.

rs.sputniknews.com/rusija/201703211110465561-Sputnjik-RT-FBI12/

-
КИРБИ ТВРДИО ДА СУ РУСКИ АВИОНИ У АЛЕПУ ГАЂАЛИ ПЕТ БОЛНИЦА ИАКО НЕ ГАЂАЈУ НИШТА ВЕЋ 28 ДАНА

ПОРТПАРОЛ Стејт департмана Џон кирби изгубио је Живце када му је ваћингтонски дописник Russia Today затражио да открије од којих организација је Вашингтон добио информације да су руске Ваздушно-космичке снаге бомбардовале пет болница у сиријском граду Алепу.

Када се мало снашао, Кирби је дописнику RT препоручио да одговор потражи у Министарству одбране Русије.

Потом је ипак рекао да Вашингтон располаже извештајима хуманитарних организација које заслужују поверење.

Дописник руске глобалне телевизије није се лако предао. Замолио је да Кирби прецизира које су то „хуманитарне организације“. Тада је уследило:

„Ви радите за RT? Зашто то питање не поставите својој влади? Питајте њу о њеним војним дејствима. Затражите од ње списак болница по којима Русија наноси ударе?“

Потом се званична представница Стеј департмана Елизабет Трудо извинила наовинару руске тв и обећала да ће му обезбедити адресе  „бомбардованих болница“.

Претходно је портпарол руског војног врха, генерал Игор Конашенков, поводом „пет болница“ изјавио да се Стејт департман бави „лажима без пардона“.

Притом је подсетио да руска авијација већ 28 дана не бомбардује циљеве у Алепу.

fakti.org/globotpor/portparol-stejt-departmana-izgubio-zivce-povodom-pitanja-russia-today

-

ФАКТИ: Није им јасно зашто су почели да губе. Заправо: жале се што више ништа није лако, што се противници унапред не предају. Само, никако им не пада на памет да губе и зато што бране погрешне ствари и да није лако бранити оно што је тешко одбрањиво…

Јанис Сартс

Опуномоћени представници земаља НАТО срели су се у британском Краљевском институту за одбрамбене студије и оценили да Запад губи информативни рат против Русије.

Марк Лејти, шеф одељења за стратешке комуникације при Штабу Здружених оружаних снага у Европи, оценио је да Запад тек мора да научи да се супротставља „руским дезинформацијама”.

Указао је да Запад такву борбу засад „води на периферији”.

Директор Центра НАТО за стратшке комуникације Јанис Сартс се укључио у дискусију и нагласио:

„Ми располажемо поребним технологијама. Водећи светски маркетиншки центри налазе се у нашим земљама. А ми ипакговоримо да на нас наваљују”.

Међу оне који „наваљују”, сврстао је Русију, Исламску државу и Кину.

Међутим, готово нико се у британском институту није бавио ИД  Кином већ „растућом моћи Русије” и „све већем обухвату руских државних медија”.

          Посебно је била апострофирана руска глобална телевизија RT.

Едвард Лукас

Уредник The Economist Едвард Лукас оценио је да су западни медији рањиви пред тим руским телеканалом зато што му тобоже „није стало до истине” и позвао учеснике дискусије да RT „не сматрају журналистиком”.

Лукас апеловао и да се Запад постара за „хигијену социјалних мрежа” јер – по његовом убеђењу – иза многих ботова и коментара на сајтовима и по социјалним мрежама стоји – Русија.

извор:fakti.org/oruzje/nato/Nnato-strucnjaci-za-dezinformacije-kukaju-zapad-gubi-informativni-rat-protiv-rusije

-
ПAРИЗ – Две експлозиjе одјекнуле су у jедноj болници на jугу француске, jавила „Раша тудеj“. 

Према наводима полициjе, у току jе хитна евакуациjа запослених и пациjената.

Eксплозиjе су, како jе jавила РT, изазвале велики пожар у болници у граду Aнонеjу, у француском департману Aрдеш на jугу земље.

За сада ниjе познат узрок експлозиjа.

извор: www.tanjug.rs/full-view1.aspx?izb=256800

-

САД су спремне на савезништво са својим непријатељима Ал Каидом због своје опсесије да уз помоћ „умерене опозиције“ свргну са власти актуелну сиријску власт, изјавио је бивши амбасадор Велике Британије у Сирији Петер Форд

САД су спремне на савезништво са својим непријатељима Ал Каидом због своје опсесије да уз помоћ „умерене опозиције“ свргну са власти актуелну сиријску власт, изјавио је бивши амбасадор Велике Британије у Сирији Петер Форд.

„Сједињене Државе су стале на страну Ал Каиде у Сирији“, рекао је Форд у интервјуу за Раша тудеј, коментаришући недавне захтев Вашингтона Москви да не изводи ваздушне нападе на позиције Нусре фронта због умерених опозиционих група које се налазе у истој области.

Бивши амбасадор је такав потез Вашингтона окарактерисао као неразуман и гротескан и оштро је критиковао САД због своје опседнутости да свргну сиријског председника Башара ел Асада са власти.

„Можемо само да се надамо да је то привремено одступање и да ће Вашингтон ускоро вратити на прави пут“, додао је он и позвао америчке власти да напусте политику „’де факто‘ помагања терористима Ал Каиде“.

Форд је, такође, изразио подршку руској страни у веома разумној намери да умерену опозицију одвоји од „Нусра фронта“.

Говорећи о тероризму, бивши амбасадор је такође нагласио да „практично нема разлике“ између Нусра фронта и осталих терористичких група, попут Џаиш ел Ислама, Ахрар ел Шама и Џаиш ел Фатаха, као што се, како је рекао, оне не могу разликовати ни у смислу идеологије и метода које се састоје од „масакра и безобзирности“.

Он је закључио да је једина разлика између Ал Нусре и других група, које западне земље, укључујући САД, приказују као „умерену опозицију“, само у тактици.

извор: www.novosti.rs/вести/планета.479.html:609046-САД-спремне-и-на-сарадњу-са-Ал-Каидом-само-да-Асад-оде

-

Шест особа је погинуло, а најмање десет је рањено у сукобу полиције и нападача који су претходно извели оружане нападе на продавнице оружја и базу националне гарде у граду Актобе на западу Казахстана. У току је потера за двадесеторицом „верских екстремиста“, јавља РТ.

Међу погинулима су тројица нападача, два припадника националне гарде и један продавац, рекао је портпарол казахстанског министарства унутрашњих послова Алмас Садубајев, преноси АП.

Он је додао да верује да су нападачи следбеници „нетрадиционалних верских трендова“, што је фраза која се често користи за радикални ислам, пренела је агенција Интерфакс.

Према његовим речима, нападачи су претходно опљачкали две продавнице са оружјем у граду Актобе са 300.000 становника.

Неки медији су раније јавили да су нападачи узели таоце.

youtu.be/apIPHQwUz2s

Полиција евакуише тржне центре у делу града где је дошло до обрачуна полиције и нападача.

Неки локални медији су пренели, позивајући се на болничке изворе, да је повређен већи број људи, и да је 20 особа са прострелним ранама примљено у болницу.

javascript:;

извор: www.vesti-online.com/Vesti/Svet/576557/Kazahstan-Teroristi-drze-taoce-sestoro-mrtvih-na-desetine-povredjenih-VIDEO